Rondo CBR 250 VS Rondo Ninja 250

Bahasan kali ini kita belum banyak berbicara tentang keawetan da penyakit dua rondo ini, okelah kalau Ninja 250 sudah kita ketahui banyak kurang lebihnya, namun CBR 250 masih belum sepenuhnya terekspos karena masih tergolong baru. Nah fokus kita kali ini hanyalah masalah komparasi harga Rondonya. SEtelah beerapa hari ini nongol beberapa buah Rondo motor CBR 250 di Pos Kota maupun di Kaskus, sebagaimana saran bro ELektara aka Kentung,

maka setidaknya kita bisa mengetahui harga ROndo CBR 250 itu di kisaran 40 juta untuk ABS, dan 35 juta untuk non ABS. MOnggo lihat iklan berikut:

 

HONDA CBR

250 Non ABS 2011 Bln 8 , Hitam Silver , KM3000an ,Hrg .37jt Nego , Mulus , Plat B Jkt , Hub : 02146254515 Motor Ada Di Kranji Bekasi

HONDA CBR 250 ABS 2011 Warna Silver Km Rendah Tangan 1 Harga Nego Hub . 08988330966

HONDA CBR 250 ABS baru pk 6 bln ,garansi .Km 2rb .harga 42jt nego .ky Baru Hub 081808289413 Dengan Ronald Touwani Kelapa Gading

cbrninjain
cbrninjain

FITUR UTAMA

Sebagai patokan, meski boleh jadi si ROndo CBR 250 ini dibeli dari IU yang mungkin harganya lebih mahal, atau juga boleh jadi dari AHM yang sedikit lebih murah, namun sebagai patokan tetap kita gunakan harga baru AHM dimana CBR 250 ABS dijual 46,5 juta sementara Non ABS dijual 40 juta.

Dengan harga penawaran 42 juta ABS maka diperkirakan 40 juta akan dilepas, sementara non ABS dengan 37 juta nego, maka diperkirakan akan dilepa 35 juta. DEngan demikian melihat harga baru di atas, maka yang ABS selisih harganya sekitar 6,5 juta sementara yang Non ABS selisih 5 juta untuk lansiran 2011/.

Kalau kita melihat Ninja 250 lansiran 2011 rata-rata ditawarkan 43 juta dan diperkirakan akan mentok di 41 juta. Nah dengan harga ini maka diferensiasi harga baru dan seke pada Ninja sekitar 5,5 juta. Lalu bila dibanding CBR 250 maka Ninja 250 masih selisih 1 juta lebih mahal harga rondonya di tahun yang sama.

ANalisa ini memang belum finl, pasalnya CBR 250 rondo belumlah banyak sehingga perbandingan harga belum fik benar, namun berdasasrkan analisa kebiasaan yang terjadi, rondo-rondo berikutnya akan mengikuti harga rondo-rondo awal sepaeti harga rondo sekarang ini. Maka apakah naninya harga Rondo Ninja 250bakal lebih stabil ketimbang rondo CBR 250? yo kota tunggu aja.

Advertisements
Advertisements

64 Comments

  1. Nek randane adji masaid sing ning wakil rakyat mantann putri indonesia kae piro bons….
    Wes abs ngarep mburi kae bons.

  2. bener kayanya pak bons, rondonya ninja lebih stabil deh dari pada rondonya cbr soalnya rata2 org lebih milih ninja ketimbang cbr, hehe…

  3. di daerah gw di SUMUT waduh hrg N250 dha capai 50jt lebi,hrg jual nya jg jth apakah tiap2 daerah berbeda gw jg ga tau..dr pengalaman gw yg prnh pnya ninja RR taon 09 dipake lebi krg amper 2taon(jual taon 2011 bln 4)hrg terjun bebas 8jt,wkt itu taon 09 hrg RR di tmpt gw 32,5jt klo ga slh n yg lebi parah lg wkt tu ada yg pake RR 1 bln(RR taon 09) di jual hrg nya lgsg ngedrop 3-4jt(krg ingat) pdhl mase baru bgt,kata nya seh walopun baru klo dha second yah hrg mengikuti hrg second,shock jg wkt w dgr nya..

  4. woah…..kudu nggoleki juragan rondo iki mbah…….xixixixixi……pesen sing bahenol

  5. An impressive share! I have just forwarded this onto
    a co-worker who was doing a little homework on this. And he in fact bought me breakfast
    simply because I found it for him… lol. So let
    me reword this…. Thanks for the meal!! But yeah, thanks for
    spending some time to discuss this matter here on
    your site.

  6. This particular blog post, “Rondo CBR 250 VS Rondo Ninja 250 « Bonsai
    Biker” was in fact outstanding. I am impressing out
    a copy to present to my personal colleagues. Thanks,Eugenio

  7. Every weekend i used to go to see this website, for the reason that i want
    enjoyment, since this this website conations truly fastidious funny material too.

  8. Doh! I was domain name shopping at namecheap.
    com and went to type in the domain name: http://bonsaibiker.
    com/2012/01/08/rondo-cbr-250-vs-rondo-ninja-250/ and guess who already had it?

    You did! lol j/k. I was about to buy this domain name but noticed it was taken
    so I decided I’d come check it out. Wonderful blog!

  9. Bulks of the advertisers are primarily private house owners, letting managers and property agents.

    You can run your home-based business perfectly in the event you become
    cordial towards the customers. If you’re still
    at the loss, you are able to contact the customer care team either by email, live chat, or phone during standard west coast business
    hours.

  10. And inside course of these analysis, it emerges that all dollar spent inside
    pursuit of your online degree is more likely to increase
    one’s lifetime earnings many times fold. An HVAC repair company is most often started with a technician who has learned the trade through
    previous employment. Birthdays, Anniversaries, Housewarmings, Weddings, Baby
    Showers, Christmas and Valentines Day.

  11. In order to cope in a fast-paced market, new applications
    are expected. Businesses are going to heavily determined by customers for their survival, without customers a company would cease to exist.
    I have experienced my share of scams, and have actually done
    a good job avoiding being taken for any sucker and I’m here to
    share with you, Ameriplan is just not a scam.

  12. Your website must give you a clear message using a goal-oriented direction, setting
    you apart from the competition. The facts are, people join MLM opportunities as a consequence of who introduced them.
    it also can be used by headhunting and employment.

  13. So why is being overweight such a direct link to diabetes.

    Adiphene is the newest and fastest weight reduction supplement in market.
    The science behind Adiphene consists of 12 of probably
    the most power fat preventing ingredients known.

  14. So why is being overweight such a direct link to diabetes.
    There are various surgical methods to combat obesity. The science behind Adiphene consists of 12 of probably
    the most power fat preventing ingredients known.

  15. It reduces fats and carb absorption, reduces urge for food,
    stimulates the metabolism promoting fats burning and offers you extra vitality.

    It’s conceivable to accomplish this objective the conventional path
    moreover through an equalized eating methodology and exercise.
    Having said that, the study has shown that just about anything that can maximize
    the metabolism, also can raise the weight
    reduction even if the human being is just resting.

  16. Lets begin with stating among the information about
    this excellent revolutionary weight-reduction plan capsule and metabolism price booster.
    Adiphene is the newest and fastest weight reduction supplement in market.
    There is a section to discuss the biggest loser show, specific diets, and much more.

  17. Hi I am so delighted I found your blog page, I really found you by
    accident, while I was researching on Yahoo for something else,
    Anyways I am here now and would just like to say many
    thanks for a fantastic post and a all round enjoyable blog (I also love the theme/design), I don’t
    have time to read it all at the minute but I have saved it and also added in your RSS feeds, so when I have time I will be back
    to read much more, Please do keep up the great work.

  18. You could certainly see your expertise within the article you write.
    The arena hopes for even more passionate writers such as you who are not afraid to say how
    they believe. Always go after your heart.

  19. Most women like to pair my maxi clothes with turquoise or coral necklaces, Swarovski crystallized
    flip-flops, Chloe sunglasses and my popular summer tote.
    One must complain for other’s mistakes to the relevant authority for the matters like offending
    someone, harassing someone, looting, cheating or stealing etc.
    Gone are the days, when you had limited options in Dog clothing and
    apparels.

1 Trackback / Pingback

  1. bowflex dumbbells

Monggo Tinggalkan Komen Sini Gan, Isian Kolom 3 Pake http://www.... Bila Susah Kosongin